Aarhus International Jazz Festival

Beskrivelse

Uddrag fra hjemmesiden:

…Aarhus International Jazz Festival forening er organisatorisk delt op i to dele:
en bestyrelse & et sekretariat. Bestyrelsen & sekretariatet står for den overordnede planlægning af festivalen.
Foreningen arrangerer ca. 20 koncerter på klostertorv, mens hoveddelen af arrangementerne under festivalen planlægges af respektive spillesteder/caféer i Århus…

…Da Aarhus International Jazz Festival i 1989 blev afviklet for første gang, var formålet flerstrenget. For det første ville initiativtagerne - Musikhuset Aarhus og en række andre spillesteder/arrangører i byen - skabe en begivenhed med både internationale sværvægtere og de nye talenter inden for jazzen. Og derudover var Århus på det tidspunkt noget nær stendød om sommeren i en tid med masser af potentielle jazzgæster - både i form af fastboende og turister.

I dag er sommer-Århus anderledes aktiv, men jazzfestivalens oprindelige ambition om at præsentere såvel girafferne som de nye talenter og strømninger inden for kvalitetsjazzen består. Det er denne strategi, der altid gør programmet for Aarhus International Jazz Festival både uforudsigeligt og velkendt, og det er den strategi, der gør at festivalen gennem de seneste mange år vitterligt har opnået internationalt ry, og ikke kun fremstår som en underafdeling af Copenhagen Jazz Festival, men derimod lever sin helt selvstændige eksistens.

Som alle sunde festivaler er Aarhus International Jazz Festival i fortsat udvikling. Hele byen bakker op omkring de otte jazzdage, flere og flere arrangører kommer til, og antalsmæssigt hører årets udgave også til de hidtil største…

Aarhus International Jazz Festival
Grønnegade 93, 2.sal (DMF)
DK-8000 Århus C
Danmark
Telefon: (+45) 86 12 13 12
Email: kd.tsefzzaj|ofni#kd.tsefzzaj|ofni

Hjemmeside

www.jazzfest.dk

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.