Birgitte Laugesen

Birgitte Laugesen
Langelandsgade 41,2 tv
8000 Århus C
tlf.+ 45 41113515

[http://www.myspace.com/birgittelaugesen}

Århusiansk jazz- og bluessangerinde

”Love Being Here” er titlen på den helt nye cd med den århusianske jazz- og bluessangerinde Birgitte Laugesen og Kluvers Big Band.
Fine fortolkninger af stille jazzballader, fuld udblæsning og power på klassiske blues numre – Birgitte rummer det hele!.
” Hvert ord får mening, hver sætning har et naturligt rytmisk drive. Birgitte Laugesen har den sjældne gave at kunne hvile i melodien og rytmen, samtidig med at man tror på hvert et ord, hun synger. Nogle gange sødmefuldt og luftigt, andre gange med en soul – og bluesfeeling, der kommer helt indefra” Jørgen Nielsen, journalist og musiker.
Birgitte Laugesen er et velkendt navn i danske jazzkredse. Som jazzsanger, har hun formået at gøre sig positivt bemærket, og det har ikke skortet på rosende ord i de anmeldelser, der har fulgt hendes foreløbig fire udgivelser i eget navn.
Alle fire udgivelser består overvejende eller udelukkende af jazzens evergreens, og Birgitte Laugesen har da også herhjemme fået megen positiv opmærksomhed for både sit fortolknings- og indlevelsestalent.
Pressen skrev bl.a.:
“Det sker sjældent, at man får en CD, der viser et så overbevisende talent som i jazzsangerinden Birgitte Laugesens tilfælde” og “Var den 43-årige sangerinde Birgitte Laugesen født og opvokset i U.S.A., havde hun været mangemillionær for længst. Hun kan nemlig noget ret sjældent.”
”For at sige det ligeud, så er der ingen sanger herhjemme, der synger med en så naturlig swingfornemmelse. Det er fraseringskunst af højeste klasse og af en stærkt personlig karakter…”
”Troværdigheden er indiskutabel og helt i de store sorte sangerinders ånd.”

Birgitte Laugesen er kendt for at håndtere enhver konstellation, stor som lille, med overskud, professionalisme og naturlighed, og hendes menneskelige egenskaber er værdsat både af kolleger og fans. Stemmen er moden, og hun optræder altid med stor livsglæde og sikkerhed.
Laugesen blev i 2006 udvalgt som en af de tolv finalister i London International Jazz Competition.
Modtager af ”Gaffelprisen” 2001.
På hendes seneste udgivelse ”Love Being Here” bakkes hun op af det fornemme orkester Klüvers Big Band. En rå swingende cd fuld af nerve og intensitet, og med en perlerække af dejlige evergreens.
Birgitte Laugesen optræder både med små og store orkestre
Laugesen har sin egen kvintet, Birgitte Laugesens kvintet, synger triojobs med bl.a. guitaristen Jacob Fischer. Desuden kan man oplever hende i utallige andre sammenhænge som gæstesolist.
”Love Being Here” Birgitte Laugesen & Klüvers Big Band —— In The House Records

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.