Dix Mix Washboard Band
Kontaktperson John "Dix" Lindhardt
e-mail kd.zzajsuhraa|xid#kd.zzajsuhraa|xid
Telefon 86 18 90 99
Mobil
Hjemmeside www.aarhusjazz.dk
Stilart(er) New Orleans, Traditionel
Antal medlemmer 6
Prisklasse Ring og spørg

Beskrivelse

Et anderledes traditionelt jazzband. De fleste jazzbands i England, Holland og Danmark bygger på revivalbølgen, som opstod i begyndelsen af 50érne. Dix-Mix stikker lidt dybere og bekender sig til 20érnes New Orleans-tradition, og er derved præget af nu hedengangne orkestre som ”Hot Five”, King Olivers band og flere andre af samme kaliber. Dix-Mix har fanget stemningen i disse orkestre og spiller med en indfølt og autentisk sound.
Dix-Mix er et festligt og medrivende orkester, ikke mindst fordi de enkelte medlemmer nyder at spille sammen. Denne glæde ved musikken smitter uvægerligt af på publikum, og det er jo, hvad det handler om.
Når Dix-Mix tæller til 4, sker der noget. Det danseglade publikum kan forvente sig mere end det sædvanlige. Her er et orkester, der virkelig kommer ud over scenekanten.
Repertoiret er bl. a. Doctor Jazz, Savoy Blues, Canal Street Blues, My Bucket got a hole in it, Oriental Man, Dippermouth Blues, Perdido Street Blues, Westend Blues, Limehouse Blues.

Medlemmer

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.