Jazznødderne
jazznoedderne.jpg
Kontaktperson Taus Houmøller
e-mail kd.tenafots|stunzzaj#kd.tenafots|stunzzaj
Telefon 20 87 03 32
Mobil
Hjemmeside www.jazznoedderne.dk
Stilart(er) Crazy Jazz, Ragtime, Show, Traditionel
Antal medlemmer 7
Prisklasse Ring og spørg

Beskrivelse

ET BRAGENDE MUSIKALSK SHOW
- Der med et slag bomber musikken 10.000 år tilbage til stenalderen!
En koncert med Jazznødderne er ikke for sarte sjæle og tørvetrillere. Det er ganske vist swingende jazzmusik for fuld udblæsning, men den er krydret med vanvittige påfund og skøre indfald. Selvom orkesterets 7 medlemmer optræder ulasteligt påklædte i sorte habitter,så venter der et veritabelt festfyrværkeri af platte vittigheder, underfundige hentydninger, formidable historier og karske verbale angreb på alt og alle, der tilfældigvis befinder sig i nærheden af scenen. Det er således altid med en vis risiko, at man slipper disse 7 gale østjyder løs på scenen. Der er blandt andet risiko for latterkramper, grinebid, hjertestop og voldsomme anfald af moralske opstød, alt sammen akkompagneret af swingende jazzmusik samt et par andre musikgenrer, som Jazznødderne heller ikke bryder sig om. Et show inspireret af amerikanske Spike Jones og fordømt af alle kendte religiøse organisationer.
Der er dog gode nyheder, for efter 15 år på landevejen har orkesteret endelig fået GPS og der er håb om at de atter kan finde hjem.
Dette sammenrend af spildte talenter har i galskabens navn indspillet tre CD’er med de indfaldsløse titler: "Absolut Bent nr. 1 – Hvor ligger Føvling?" og "Bent skal leve". Titler der dog tydeligt afspejler orkesterets forkærlighed for den danske komponist Bent Fabricius Bjerre, en kærlighed der under ingen omstændigheder er gengældt. Jazznødderne er et orkester der kort sagt står for jazz når den er værst og humor når den er lavest. Så det er absolut Jeres eget ansvar hvis I laver et arrangement med Jazznøddernes vanvittige jazzshow.

SIDSTE NYT: Jazznøddernes jule-CD er på trapperne, med den stærkt overraskende titel: "Julenødderne"! Hør bl.a. (gen)fødte klassikere som "Jeg så Julemanden kysse far", "Skal vi drikke vores julebajer sammen", "Ris A la Mande" og "Jeg vil fælde mig et juletræ".

Medlemmer

Diskografi

  • Absolut Bent No. 1, 1994, CD
  • Nødderne live - Bent skal leve, 2001, CD
  • Julenødderne, 2011, CD

Priser og hæder

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.