Klüvers Big Band
kluvers-big-band.jpg
Kontaktperson Mads Pinholt, Dorthe Andersen
e-mail kd.dnabgibsrevulk|ofni#kd.dnabgibsrevulk|ofni
Telefon 8620 1688
Mobil
Hjemmeside www.kluversbigband.dk
Stilart(er) Big Band, Moderne, Swing
Antal medlemmer 18

Beskrivelse

Klüvers Big Band blev startet af en gruppe unge musikstuderende i 1977. Bandet, under ledelse af Jens Klüver, har således 25 år på bagen og tæller blandt medlemmerne nogle af landets bedste rytmiske musikere. Udnævnelsen som Danmarks første rytmiske basisensemble i 1988, sikrede orkestret de nødvendige arbejdsbetingelser for en fortsat udvikling og nu regnes Klüvers Big Band blandt de allerbedste større rytmiske orkestre i Danmark. Et hav af ind- og udenlandske gæstesolister har, i alle årerne, bidraget med musikalsk inspiration og i dag kendetegnes Big Bandet ikke bare som værende velspillende, men også som et orkester der har formået at bevare spilleglæden og en ægte kærlighed til den musik de beskæftiger sig med Big Bandet spiller et bredt repertoire af musik, med hovedvægten på ny big band musik, som holder traditionerne i hævd, men tilføjer elementer fra den moderne jazz musik. Hovedparten af repertoiret er komponeret og / eller arrangeret specielt til orkestret af førende kræfter på denne front.

Medlemmer

  • Jens Klüver - Dirigent, Kapelmester
  • Niels Lyhne Løkkegaard (altosax), Morten Øberg (altosax), Michael Bladt (tenorsax), Claus Waidtløw (tenorsax), Finn Henriksen (Baritonsax), Jesper Riis (trp.), Jan Sørensen (trp.), Lars Vissing (trp.), Henrik Hou Jørgensen (trp.), Nikolai Bøgelund Pedersen (trb.), Stefan Friis Ringive (trb.), Jacob Ringsmose (trb.), Niels Nørgård (trb.), Mads Bærentzen (piano), Søren Addemos (gtr.), Morten Ramsbøl (bas) og Espen Laub von Lillienskjold (tr.))

Diskografi

  • Jasmine, 1993, CD
  • The Heat's On, 1994, CD
  • Live In Tivoli, 1997, CD
  • Silver Street, 1998, CD
  • A Tribute To Duke, 1999, CD
  • Good Times, 1999, CD
  • Go Global, 2001, CD
  • Better Believe It, 2002, CD
  • Reflections, 2003, CD
  • Other People Other Plans, 2005, CD
  • Love Being Here, 2006, CD
  • I Had A Ball - Greatest & More, 2007
  • Hot House - Thilo Meets Mackrel, 2008

Priser og hæder

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-Share Alike 2.5 License.